4177 کیلوگرم فراورده خام دامی غیرقابل مصرف معدوم گردید

از ابتدای طرح تشدید نظارت های استان یزد تا پایان تعطیلات نوروز، در بازدید از دو هزار و 658 واحد عرضه فراورده های خام دامی مقدار چهار هزار و 177 کیلوگرم فراورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و معدوم گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، مدیرکل دامپزشکی یزد گفت: طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده خام‌دامی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته با فعالیت 25 اکیپ دامپزشکی آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

علی فاتحی نیا هدف از اجرای این طرح و بازدیدهای صورت گرفته را ارتقاء سلامت غذایی شهروندان عنوان و خاطرنشان کرد: دامپزشکی با جدیت وظایف نظارتی خود را دنبال کرده و با خاطیان سلامت غذایی جامعه به صورت قانونی برخورد می کند.

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان ایام نوروز دو هزار و 658 مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان یزد  انجام شده است که در این بین تعداد موارد غیر بهداشتی 256 مورد ، میزان فراورده ضبط شده سه هزار و 535 کیلوگرم و تعداد نمونه برداری 24 مورد و میزان فراورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و معدوم شده چهار هزار و 177 کیلوگرم بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طی مدت یاد شده 12 پرونده قضایی در استان تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

نامبرده گفت: همچنین از آغاز اجرای طرح نوروزی دامپزشکی نظارت این مجموعه بر کشتارگاه‌های طیور تا پایان نوروز، یک میلیون و 995 هزار و 62 قطعه طیور با وزن 3892016 کیلوگرم تولید شده است.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون 28 هزار  و 555 قطعه گوسفند و بز با وزن 865323 کیلو گرم،  هزار و صد و نود رأس گاو با وزن 457585 کیلوگرم و 224 نفر شتر با وزن 1995062 کیلوگرم تحت نظارت دامپزشکی کشتار شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ و شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی نمایند.

این مقام مسئول گفت: با توجه با این که یکی از پایه های اساسی تشکیل دهنده سبد غذایی خانوار، مواد پروتئینی به ویژه با منشاء دامی است نظارت های دامپزشکی به صورت مستمر در حال انجام می باشد و و با توجه به اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی ضروری است شهروندان نیز با ارائه گزارش موارد تخلف با دامپزشک همکاری نمایند تا با اقدام به موقع از ایجاد آسیب به بهداشت عمومی جلوگیری شود.

وی در پایان در توصیه به شهروندان گفت: مردم باید حتما فراورده های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کرده و به مهر و لیبل دامپزشکی و تاریخ انقضا دقت داشته باشند و از خرید فرآورده خام دامی از دست فروش ها و ... جدا خودداری کرده و هرگونه مورد غیربهداشتی را به سامانه ۱۵۱۲ یا اداره دامپزشکی شهرستان اعلام نمایند.



{author_name}
تصویر نویسنده :

روابط عمومی   قدیم

روابط عمومی قدیم

فیلم ها

فایل ها

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه