محرم؛ تجلی ایثار و بصیرت در مسیر خدمت به خلق و اعتلای ارزشهای انسانی
گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان و سید محمد کاظم خامسی مسئول دفتر نماینده ولیفقیه در دامپزشکی استان،با صدور پیامی فرا رسیدن ماه محرم و آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفتند.
بسمالله الرحمن الرحیم
«إنَّ الحسینَ مِصباحُ الهُدی و سَفینَةُ النَّجاة»
فرارسیدن ماه محرم، ماه حزن و اندوه خاندان عصمت و طهارت علیهمالسلام و موسم تجلی ایمان، ایثار، بصیرت و آزادگی را به محضر مبارک حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و عموم مردم شریف، مؤمن و ولایتمدار استان یزد تسلیت و تعزیت عرض مینماییم.
محرم، یادآور حماسه بیبدیل عاشورا و قیام جاودانه حضرت اباعبداللهالحسین (ع) است؛ قیامی که با هدف احیای دین جدّ بزرگوارشان، اقامه حق، امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با ظلم و انحراف شکل گرفت و با نثار خون پاکترین بندگان خدا، مسیر هدایت را برای همیشه تاریخ روشن ساخت. نهضت عاشورا، مدرسهای انسانساز و مکتبی الهامبخش برای تمامی آزادگان جهان است که در آن، درسهای ایمان، شجاعت، وفاداری، عزتمداری و فداکاری به زیباترین شکل جلوهگر شد.
بیتردید زنده نگهداشتن یاد و پیام عاشورا، تنها در برپایی آیینهای سوگواری خلاصه نمیشود، بلکه در عمل به آموزههای آن، تقویت روحیه مسئولیتپذیری، خدمت صادقانه به مردم و پاسداشت ارزشهای اسلامی و انسانی معنا مییابد. ماه محرم فرصتی مغتنم برای بازخوانی پیامهای عمیق قیام کربلا و تجدید پیمان با آرمانهای والای حضرت سیدالشهدا (ع) است.
اینجانبان ضمن عرض تسلیت این ایام جانسوز، از خداوند متعال مسئلت داریم که به همه ما توفیق درک صحیح معارف ناب حسینی، پیروی راستین از سیره اهلبیت علیهمالسلام و خدمتگزاری خالصانه به مردم عزیز را عنایت فرماید. امید آنکه در سایه الطاف الهی و توجهات حضرت ولیعصر (عج)، عزاداریهای مردم مؤمن و عاشق اهلبیت (ع) مورد قبول درگاه حق قرار گیرد و این ایام، سرآغاز تحولی معنوی در زندگی فردی و اجتماعی همگان باشد.
نظر دهید