سه شنبه 02 تیر 1405

flag
  • 1405/03/24 - 12:11
  • تعداد بازدید : 56
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

جلوگیری از ورود گوشت دام مبتلا سل به بازار مصرف در شهرستان اشکذر

در راستای تأمین سلامت عمومی و امنیت غذایی شهروندان، دو لاشه گاو به وزن تقریبی یک تن به دلیل ابتلا به بیماری‌های سل ارزنی و لوکوز، توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی شهرستان اشکذر شناسایی و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان اشکذر، این اقدام در پی بازرسی‌های دقیق قبل و پس از کشتار توسط مسئول فنی و ناظر بهداشتی انجام گرفت. در جریان این معاینات، علائم گسترده بیماری در لاشه‌ها مشاهده و مطابق با ضوابط سازمان دامپزشکی، حکم ضبط کامل و امحای آن‌ها صادر شد.

 

روح الله حاتمی‌پور، رئیس دامپزشکی شهرستان با بیان اینکه بازرسی دقیق لاشه‌ها یکی از ارکان اصلی حفظ سلامت عمومی است، گفت: نظارت‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی مانع از ورود فرآورده‌های خام دامی ناسالم به بازار مصرف می‌شود و این اولویت اصلی سازمان است.

 

وی ضمن قدردانی از تلاش ناظران بهداشتی، از دامداران خواست با رعایت اصول بهداشتی و همکاری با برنامه‌های مراقبتی دامپزشکی، در پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مشارکت فعال داشته باشند تا اهداف کلان سازمان در ارتقای بهداشت عمومی جامعه محقق شود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان اشکذر
  • کد خبر : 355388
. اداره کل دامپزشکی یزد

. اداره کل دامپزشکی یزد

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور