تقویت همکاریهای بینبخشی برای ارتقای سلامت عمومی و امنیت غذایی در شهرستان زارچ
همزمان با هفته جهاد کشاورزی، بر توسعه همکاریهای بینبخشی و نقشآفرینی نهادهای فرهنگی در ترویج ضوابط بهداشتی، ارتقای سلامت عمومی و تقویت امنیت غذایی در شهرستان زارچ تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان زارچ، عباسعلی سلیمی، سرپرست دامپزشکی شهرستان زارچ در دیدار با حجتالاسلام والمسلمین طباطبایی، امام جمعه شهرستان زارچ، بر اهمیت همافزایی دستگاههای اجرایی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه سلامت، امنیت غذایی و ارتقای آگاهی عمومی تأکید کرد.
وی با اشاره به نقش دامپزشکی در تأمین سلامت عمومی، کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام و نظارت بر فرآوردههای خام دامی اظهار کرد: همکاری مجموعههای فرهنگی و اجتماعی در تبیین اهمیت رعایت ضوابط بهداشتی و اصول پیشگیری، نقش مؤثری در افزایش آگاهی عمومی و حفظ سلامت جامعه دارد.
وی همچنین با تشریح بخشی از اقدامات دامپزشکی شهرستان افزود: نظارت مستمر بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآوردههای خام دامی، اجرای برنامههای واکسیناسیون دام و پایش بیماریها با هدف صیانت از سرمایه دامی و تأمین امنیت غذایی در حال انجام است.
در ادامه، حجتالاسلام والمسلمین طباطبایی، با قدردانی از خدمات مجموعه جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان، بر ضرورت استمرار اقدامات پیشگیرانه، نظارتی و فرهنگی در حوزه سلامت و امنیت غذایی تأکید کرد.
در پایان، بر تقویت تعاملات بینبخشی، ارتقای فرهنگ بهداشت عمومی و توسعه برنامههای سلامتمحور تأکید شد.
نظر دهید