دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1405/03/25 - 12:29
  • تعداد بازدید : 67
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تبریک هفته جهاد کشاورزی در دیدار مدیرکل دامپزشکی یزد با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان

مدیرکل دامپزشکی استان یزد به همراه جمعی از همکاران با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان، با رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد و فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی را به مجموعه مدیران و کارکنان این سازمان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان یزد، این دیدار در راستای تقویت تعاملات و هماهنگی‌های بین‌بخشی در حوزه کشاورزی و دامپروری استان برگزار شد و طی آن بر اهمیت همکاری‌های مشترک در راستای تأمین امنیت غذایی، حفظ سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی و حمایت از تولیدکنندگان تأکید شد.

علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد کشاورزی و تبریک هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: مجموعه جهاد کشاورزی به عنوان یکی از ارکان اصلی تأمین امنیت غذایی کشور نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار بخش کشاورزی، دامپروری و حمایت از تولید ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ وظایف دامپزشکی با فعالیت‌های حوزه کشاورزی افزود: دامپزشکی به عنوان یکی از بخش‌های مؤثر در زنجیره تولید غذا، مسئولیت مهمی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی، نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی و صیانت از سرمایه‌های دامی کشور بر عهده دارد و تحقق این اهداف بدون همکاری و هم‌افزایی با مجموعه جهاد کشاورزی امکان‌پذیر نیست.

فاتحی نیا همچنین به بخشی از برنامه‌ها و اقدامات مجموعه دامپزشکی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های ملی واکسیناسیون دام، پایش و مراقبت بیماری‌های واگیر، نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین آموزش و آگاه‌سازی بهره‌برداران از جمله فعالیت‌هایی است که دامپزشکی  در استان انجام می‌دهد.

در ادامه، عباس حاجی حسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز با قدردانی از حضور مدیرکل دامپزشکی و همراهان وی، نقش دامپزشکی را در ارتقای سلامت دام، افزایش بهره‌وری واحدهای دامداری و حفظ سلامت جامعه بسیار مهم دانست و بر ضرورت استمرار همکاری‌های مشترک میان دستگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی تأکید کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و توسعه تولید در کشور، تعامل و هماهنگی میان مجموعه‌های تخصصی از جمله دامپزشکی و جهاد کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر به تولیدکنندگان و تحقق اهداف کلان این بخش باشد.

در پایان این دیدار، بر تداوم همکاری‌ها، برگزاری نشست‌های مشترک کارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی و دامپروری استان یزد تأکید شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اسلایدر,تبريك و تسليت
  • کد خبر : 355430
محمدجواد زارع

محمدجواد زارع

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور