دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1405/03/24 - 10:07
  • تعداد بازدید : 34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تأکید دامپزشکی اردکان بر رعایت بهداشت نذورات در ایام محرم

در آستانه برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم، دامپزشکی شهرستان اردکان بر ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی در تهیه، نگهداری و توزیع نذورات هیئت‌های مذهبی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان اردکان، طاهره عظیم‌پور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی با اشاره به اهمیت حفظ سلامت عمومی در ایام عزاداری، گفت: کشتار دام باید صرفاً در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام شود و از کشتار در خیابان‌ها و معابر عمومی خودداری شود.

وی با تأکید بر لزوم رعایت زنجیره سرد در نگهداری، حمل و توزیع فرآورده‌های خام دامی، افزود: استفاده از گوشت و سایر فرآورده‌های دامی دارای مهر تأیید بهداشتی و نگهداری آن‌ها در شرایط دمایی مناسب، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم دارد.

این مقام مسئول با بیان این‌که نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام دهه محرم تشدید می‌شود، اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی بر روند تأمین، نگهداری، حمل و توزیع فرآورده‌های خام دامی نظارت مستمر دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، اقدامات قانونی برابر ضوابط و مقررات انجام می‌شود.

در پایان، از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواسته شد برای حفظ سلامت عزاداران و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام، همکاری لازم را با دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان اردکان
  • کد خبر : 355364
محمدجواد زارع

محمدجواد زارع

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور