• 1403/02/12 - 08:29
  • تعداد بازدید : 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در اردوی جهاد دامپزشکی شهرستان بافق؛

10000 هزار دام واکسینه و سمپاشی می‌شوند

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان بافق، اردوی جهاد دامپزشکی با هدف خدمات رسانی به مناطق محروم و صعب العبور در شهرستان بافق صبح امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 آغاز شد.

این اردو جهادی  با همکاری بسیج سازندگی، سپاه شهرستان، فرمانداری و بخشداری مشارکت خواهند داشت و واکسیناسیون دام های عشایری و روستایی، واکسیناسیون طیور بومی و  کلاس های آموزشی  برگزار شد.
دکتر علی فاتحی نیا؛ مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در این اردو 4 اکیپ پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دامی و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله هاری و به منظور ارائه خدمات دامپزشکی رایگان به مناطق کم برخوردار اعزام شدند.
وی ادامه داد: واکسیناسیون دام سبک روستایی، سم پاشی بدن دام، معاینه ، مشاوره وآموزش به صورت کاملاً رایگان از خدمات این گروه‌های جهادی است.
فاتحی نیا اردوی جهاد دامپزشکی را نوید خوبی در حوزه کنترل و مهار بیماری‌های دامی دانست و تأکید کرد: تمام اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در راستای حفظ سرمایه‌های دامی است.
مدیرکل دامپزشکی بیان کرد: در اردوی جهادی دامپزشکی، خدمات رایگان به دامداران ارائه و درخصوص بسیاری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان آموزش رایگان داده می‌شود که این آموزش‌ها در ارتقاء بهداشت و کمک به سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت خواهد بود و در ادامه گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش انگل‌های خارجی بدن دام همانند کک و کنه، سمپاشی بدن دام‌ها دقت به عمل بیاورند.
فاتحی‌نیا در پایان نیز با بیان اینکه این اردوی جهادی به مدت یک روز در شهرستان بافق برگزار می‌شود، گفت: در این اردوی جهادی بیش از 10000 هزار راس دام واکسینه و سم‌پاشی خواهند شد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بافق,اسلایدر,رزمایش جهادی دامپزشکی استان یزد
  • کد خبر : 318634
محمدجواد زارع

محمدجواد زارع

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه