• 1399/07/14 - 14:51
  • تعداد بازدید : 254
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم خبر داد:

1200 رأس دام سنگین در شهرستان خاتم بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: در راستای حفاظت از سرمایه‌های دامی استان و حمایت از تولیدکنندگان هزار و دویست رأس دام سنگین در شهرستان خاتم با همکاری بخش خصوصی بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: محمد‌محسن محمدی تصریح کرد: بیماری تب برفکی از جمله بیماری های ویروسی مسری دام است که شیوع آن خسارت های اقتصادی فراوانی را برای واحدهای پرورش دام به همراه دارد و با توجه به آنکه فصل سرما باعث افزایش گردش ویروس می شود؛ نیاز است دامداران برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری در دام و شیوع و اشاعه آن نسبت به ایمن‌سازی گله‌های خود اقدام نمایند.
وی در اشاره به علائم بیماری تب برفکی گفت: تب و بی حالی، لنگش در دام، وجود تاول در دهان، شکاف بین سم، لاغری و سقط جنین و کاهش شدید تولید شیر از جمله علایم این بیماری می باشد.
نامبرده با اشاره به آنکه واکسیناسیون دام‌ها، مهم‌ترین راهکار جلوگیری از تب برفکی می باشد؛ اظهار کرد: لازم است دامداران در کنار این مهم ضدعفونی جایگاه دام‌هایشان را جدی گرفته و از نقل و انتقال دام به‌صورت غیر بهداشتی و بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان خاتم
  • کد خبر : 256260
کلمات کلیدی