• 1402/03/09 - 10:22
  • تعداد بازدید : 319
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه آموزشی تب کریمه کنگو در شهرستان میبد

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان میبد، اداره دامپزشکی این شهرستان جلسه آموزشی و پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بخش بفروئیه با حضور دامداران برگزار کرد.

در این جلسه سلیمی معاون اداره دامپزشکی میبد، به بررسی علایم بیماری، ناقلین بیماری و اقدامات لازم در همه گیری ها و راه های پیشگیری پرداخت.
وی گفت: شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرما (اواسط بهار تا پایان تابستان) فعالیت عامل بیماری یعنی نوعی کنه (هیالوما) که در تماس با دامها می باشد، افزایش می یابد و مهمترین راه انتقال بیماری شامل نیش کنه آلوده، دستکاری و له کردن کنه با دست و تماس با خون و ترشحات  حیوان آلوده می باشد که لزوم کشتار دام در کشتارگاه زیر نظر بازرسین دامپزشکی و رعایت پیش سردگذاری لاشه از روش های جلوگیری انتقال بیماری به انسان ذکر کرد.
ایشان خاطر نشان ساخت که اولین اقدام به منظور پیشگیری از بیماری مبارزه با انگل های خارجی در دام است که شامل بهسازی جایگاه دام ، تخلیه، دپو و سترون کردن کود جایگاه در فاصله زمانی کوتاه و سم پاشی دام و جایگاه می باشد.
وی در پایان از همشهریان خواست که حتما گوشت قرمز و آلایش را از مراکز و قصابی های تحت نظر دامپزشکی که دارای مهر و لیبل مخصوص سازمان دامپزشکی می باشد تهیه نمایند.

 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان میبد,اسلایدر,آموزش و ترویج
  • کد خبر : 302410
محمدجواد زارع

محمدجواد زارع

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه