• 1403/07/28 - 12:07
  • تعداد بازدید : 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اضطراب در گاو و فرار از یک سالن به سالن دیگر

این کار مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت، تغییر گروه گاوها علاوه بر اینکه برای گاو استرس ایجاد می‌کند، روی تولید گاو هم اثر دارد.
ممکن است یک گاو از گروه پرتولید وارد گروه کم تولید شود، این تغییر روی تولید گاو اثر سوء دارد.
در اینجا نحوه برخورد با کارگر، خود یک نکته مدیریتی دارد که دامدارها باید توجه کنند. اگر شما در همان زمان واکنش نشان دادید و او را سرزنش کردید و به دنبال کار خود رفتید، در اینجا کارگر تحقیرشده، احساس حقارت می‌کند. اما در این حالت کارگر چه عکس‌العملی نشان می‌دهد؟ برای برگرداندن گاو مذکور احتمالاً با یک چوب، هر گاوی که سریع حرکت نمی‌کند را می‌زند، نهایتاً در این داستان چه کسی برنده است؟
حال اگر کمی متفاوت عمل کنید، بررسی کنید که چرا این اتفاق افتاده و به‌صورت پیشگیرانه عمل کنید. او را مثل خودتان بدانید و از کلماتی استفاده کنید که به او شخصیت بدهد. دلیل این اتفاق را مشکل دیگری بدانید، به‌نحوی‌که این شخص یا این کارگر مقصر نبوده است. در عوض از کلماتی استفاده کنید که این عمل و این باز شدن درب و فرار کردن گاو برای شما خیلی اهمیت داشته و حالا باید کاری کنید که دیگر این اتفاق تکرار نشود، مسئله خیلی فرق می‌کند. نتیجه کار هم بهتر خواهد بود. بدیهی است زمانی که شما اضطراب دارید و با گاوها کار می‌کنید، عملکرد پایین‌تری دارید.
بارها و بارها ما این جمله را به دامدارها گفتیم که وقتی یک شخص با مهربانی و آرام گاوها را می‌دوشد، گاوها شیر بیشتری تولید می‌کنند تا اینکه بخواهیم با حالت خشونت و خشن با گاوها رفتار کنیم و شیر آن‌ها را بدوشیم. پس برخورد ما هم با گاوها و هم با کارگر گاوداری در راندمان کاری بسیار مهم است. کار با فکر و برنامه‌ریزی‌شده نتایج بهتری به همراه دارد تا اینکه تصور کنیم که همیشه کارگر اشتباه می‌کند. اگر ما هم یک روز کار همان کارگر را انجام دهیم، می‌بینیم که ممکن است فشار کار داخل گاوداری باعث شود در اثر فراموشی یک درب را نبندیم؟! آیا خودمان تحمل انجام دادن کارهای سخت گاوداری را داریم؟! لذا سعی کنیم با تصمیم‌گیری صحیح و برنامه‌ریزی فشار کار را در گاوداری کم کنیم. اگر خواستید تصمیم‌گیری یا برنامه‌ریزی کنید، وقت اضافه‌ای را برای این کار در نظر بگیرید، مثل صبح اول وقت، قبل از شروع کار به تصمیم‌گیری بپردازید. فشار کار، خستگی و مشغولیت باعث می‌شود انسان نتواند خوب تصمیم بگیرد و یا برنامه‌ریزی کند.

  • گروه خبری : اسلایدر,آموزش و ترویج
  • کد خبر : 328648
محمدجواد زارع

محمدجواد زارع

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه