• 1403/03/31 - 09:39
  • تعداد بازدید : 298
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
تلاش دامپزشکی استان در حفظ سلامت جامعه در روز عید سعید قربان؛

تشریح عملکرد دامپزشکی استان یزد در روز عید سعید قربان

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، دکتر علی فاتحی نیا؛ مدیرکل دامپزشکی استان یزد از نظارت بهداشتی و شرعی بر 2297 راس دام سبک و سنگین ذبح شده و 2795 راس دام زنده در روز عید سعید قربان خبر داد

فاتحی نیا گفت: در روز عید سعید قربان تعداد33 اکیپ ثابت و سیار شامل 26 دکتر دامپزشک، 28 بازرس بهداشتی گوشت و 17 ناظر شرعی بر ذبح بهداشتی دام قربانی در کشتارگاه و 6 قربانگاه موقت شهرستان یزد و یک کشتارگاه موقت شهرستان نظارت داشته اند.
وی گفت: در نتیجه نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان 2297راس دام سبک و سنگین ذبح گردیده است و بازرسی و نظارت بهداشتی دام های زنده  2795 راس دام سبک و سنگین بوده است.
فاتحی نیا در خصوص اهمیت این نظارت ها گفت: با توجه به وجود بیماری های مشترک انسان و حیوان و همچنین بیماری خطرناک تب کریمه کنگو که با توجه به قرار گرفتن در فصل گرم سال احتمال ابتلا به این بیماری بالا است ضرورت داشت تا دامپزشکی استان نظارت بیشتر با دقت بالا صورت گیرد.
در پایان فاتحی نیا از تلاش ها و زحمات تمامی پرسنل دامپزشکی استان که در روز عید قربان برای حفظ سلامت همشهریان خود در اجرای نظارت های بهداشتی و شرعی کوشا بودند تشکر و قدردانی نمود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان ابرکوه,اخبار شهرستان اشکذر,اخبار شهرستان اردکان,اخبار شهرستان بافق,اخبار شهرستان بهاباد,اخبار شهرستان تفت,اخبار شهرستان خاتم,اخبار شهرستان مهریز,اخبار شهرستان میبد,اخبار شهرستان یزد,اخبار شهرستان بهاباد,اخبار شهرستانها صفحه اصلی,اسلایدر,مناسبت ها,اخبار شهرستان مروست,اخبار شهرستان زارچ
  • کد خبر : 321532
محمدجواد زارع

محمدجواد زارع

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید