• 1403/03/23 - 09:14
  • تعداد بازدید : 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری آیین تجلیل از واحد های برتر حوزه نظارتی دامپزشکی شهرستان بافق

آیین تجلیل از واحد های برتر حوزه نظارتی دامپزشکی شهرستان بافق در سال 1402 با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، امام جمعه شهرستان، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بافق، فاتحی نیا؛ مدیرکل دامپزشکی استان یزد در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات و خدمات ارزنده همکاران این اداره در بخش نظارت گفت: با توجه به آنکه بخش عمده ای از غذای انسان ها شامل فرآورده های دامی می باشد، دامپزشکی از جایگاه و اهمیت ویژه ای در تضمین سلامت این فراورده ها برخوردار است و رسالت ویژه ای را بر عهده دارد.
فاتحی نیا سلامت جامعه را درگرو سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی از چرخه تولید تا مصرف دانست و بیان کرد این امر محقق نمی شود مگر بانظارت صحیح در حوزه دامپزشکی.
وی بیان کرد: نظارت دامپزشکی از مراکز پرورش دام و طیور تا زمان کشتار و عرضه به شهروندان به طور مستمر صورت می گیرد
فاتحی نیا در پایان گفت: فرآورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی دارای مهر و لیبل دامپزشکی می باشند و شهروندان در صورت تهیه فراورده های خام دامی ممهور به مهر و لیبل نباید هیچگونه نگرانی بابت مصرف آن داشته باشند.
در ادامه این مراسم دهقان فرماندار شهرستان بافق ضمن قدردانی از تلاشگران این عرصه بخصوص همکاران اداره دامپزشکی شهرستان بافق بیان نمود: دامپزشکی برای سلامتی جامعه تا کنون خدمات ارزنده ای ارائه کرده و فعالیت آنها امری ضروری و مهم برای سلامت جامعه می باشد.
حجت الاسلام حسینی؛ امام جمعه شهرستان هم ضمن اشاره به اهمیت نظارتهای دامپزشکی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی افزود: فرآورده های خام دامی سالم و با حلیت کامل علاوه بر تاثیر بر جسم افراد، بر روح و روان آنها هم تاثیر بسزایی دارد.
فرزانه سالاری؛ رئیس دامپزشکی شهرستان ضمن قدردانی از همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی و اتاق اصناف در برگزاری این آیین افزود: شیوه تشویق و ترغیب و تجلیل علاوه بر ایجاد رقابت سالم بین متصدیان واحدها، منجر به کاهش تخلفات بهداشتی و در نهایت برقراری امنیت غذایی و سلامت سفره مردم خواهد شد.
حسن ختام این جلسه با تقدیر و تشکر از واحد های برتر عرضه فرآورده خام دامی در حوزه دامپزشکی در سال 1402انجام گرفت.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بافق,اسلایدر
  • کد خبر : 320894
محمدجواد زارع

محمدجواد زارع

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید