• 1403/04/24 - 10:00
  • تعداد بازدید : 136
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید از مراکز لبنی بافق جهت پایش کیفی شیر خام عرضه شده در شهرستان

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی بافق، به دلیل اهمیت بالای سلامت شیر خام و بهره مندی همشهریان از محصولات لبنی سالم و مطلوب، پایش کیفی شیر خام بصورت دوره ای در راس برنامه های دامپزشکی قرار دارد. در همین راستا بصورت منظم و مستمر بازدیدهای مشترکی توسط دامپزشکی، شبکه بهداشت و واحد HSE شرکت سنگ آهن مرکزی بافق از واحد های عرضه شیر خام انجام میگیرد.

فرزانه سالاری؛ رئیس دامپزشکی بافق ضمن اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت شیر خام و فرآورده های آن و تحقق شعار از مزرعه تا سفره، پایش و ارزیابی مستمر و هدفمند سلامت شیر خام در واحدهای عرضه کننده آن در شهرستان در اولویت اقدامات دامپزشکی است.
سالاری با اشاره به بررسی کیفی شیرخام توسط دستگاه لاکتو اسکن ادامه داد: از جمله عوامل مهم در سلامت و کیفیت شیر می توان به رعایت زنجیره سرد در حمل و نقل از دامداری به فروشگاه، دمای نگهداری شیر در فروشگاه، عدم وجود تقلبات در شیر مانند افزودن اب و نمک، بررسی میزان چربی و پروتیئن شیر اشاره کرد که این فاکتورها توسط دستگاه لاکتو اسکن انجام میگیرد و در بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت.
علیرضا صادق نیا؛کارشناس نظارت دامپزشکی در ادامه با اشاره به عمر کم ماندگاری شیر بیان داشت: به دلیل اینکه افزایش دمای شیر باعث افزایش بار میکروبی و به تبع آن فساد شیر شده از شهروندان درخواست می نماییم که شیر مورد نیاز روزانه خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی که دارای دستگاه شیرسردکن بوده تهیه کنند و بلافاصله بعد خرید، شیر را بجوشانند
صادق نیا در پایان از همشهریان عزیز تقاضا نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حمل، نگهداری و عرضه شیر خام با سامانه فوریتهای دامپزشکی ۱۵۱۲ تماس حاصل فرمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بافق,اسلایدر
  • کد خبر : 322555
محمدجواد زارع

محمدجواد زارع

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید