• 1401/09/22 - 13:53
  • تعداد بازدید : 294
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
تشکیل جلسه قبل از وقوع بحران در مروست؛

پیشگیری ازوقوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

جلسه هماهنگی پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان مروست با حضور اعضای این ستاد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مروست، عباس رسایی سرپرست شبکه دامپزشکی مروست بیان نمود قبل از وقوع هر بحران باید نقشه راه ترسیم شود.

وی افزود: اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان در خصوص پیشگیری و مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که  نظارت مستمر بر واحد های پرورش طیور، جلوگیری از فروش طیور بصورت دوره گرد و... گزارش ارائه داد.

 در ادامه دکتر بهرام امیری کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان در قالب چندین اسلاید آموزشی با موضوع شناخت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و راه های مناسب پیشگیری و مبارزه با این بیماری پرداختند وی به ضرورت رصد و پایش منطقه توسط شبکه دامپزشکی، اداره محیط زیست و جهاد کشاورزی اشاره نمود و به مهتمرین اقدامات پیشگیرانه، مثل انجام واکسیناسیون به موقع طیور توسط تولیدکنندگان و بهره برداران مطابق دستورالعملهای سازمان دامپزشکی، رصد زیستگاه های پرندگان وحشی و مهاجر توسط محیط زیست و منابع طبیعی و اعلام فوری موارد مشکوک به اداره دامپزشکی  و همچنین جلوگیری از پرورش طیور بصورت غیر مجاز و همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه مرغداران، تولیدکنندکان و همچنین دهیاران با همکاری ادارات مشمول در ستاد پرداختند.

در این نشست فلاحتی بخشدار مرکزی و جانشین فرماندار ضمن تشکر از زحمات اداره کل دامپزشکی استان و همچنین شبکه دامپزشکی شهرستان در خصوص اهتمام و اقدامات مثبت بهداشتی و درمانی و مبارزه با بیماریهای دامی خصوصا بیماریهای مشترک بین انسان و دام؛ به ضرورت تعامل سایر دستگاه های دولتی  با شبکه دامپزشکی در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اشاره نمودند.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار شهرستان مروست
  • کد خبر : 295418
مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی یزد

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی یزد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید