چاپ
ارسال به دوست

مدیر کل دامپزشکی استان یزد خبر داد :

راه اندازی سامانه نظارت بهداشتی آنلاین در استان یزد تا پایان سال جاری

علی فاتحی نیا؛ مدیرکل دامپزشکی استان یزد طی بازدید از مراکز عرضه سراسر استان؛ در عین حال که نواقصی وجود دارد، شرایط را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، فاتحی نیا نظارت بهداشتی را ابزار اصلی دامپزشکی در نیل به سلامت عمومی جامعه و شهروندان خواند و از راه اندازی سامانه نظارت بهداشتی آنلاین تا پایان سال جاری خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: نظارت ها به صورت جدی در حال انجام و جلوگیری از ورود محصولات فاسد و غیر بهداشتی به چرخه مصرف شهروندان و حفظ سلامت عمومی جامعه در اولویت دامپزشکی می باشد.
علی فاتحی نیا تصریح کرد: بازرسی کارشناسان دامپزشکی در کل استان به طور مستمر صورت می گیرد و در همین راستا از مراکز عرضه در سطح شهرستان‌‌های استان بازرسی به عمل آمد تا نواقص و معایب موجود را شناخته و در جهت رفع آنها برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.
وی گفت: توجه شهروندان به خرید از مراکز مجاز و تحت نظر دامپزشکی همچنین دقت به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی محصول که نشان دهنده تاریخ تولید و انقضاء می باشد؛ نقش کلیدی در حفظ سلامت عمومی شهروندان دارد.
ایشان در ادامه راه‌اندازی نرم‌ افزار آنلاین بازرسی بهداشتی را اقدامی موثر در اجرایی شدن دولت الکترونیک دانست و تصریح کرد: با توجه به آنکه حفظ بهداشت عمومی جامعه و امنیت غذایی شهروندان با حضور و نظارت های مستمر دامپزشکی محقق می گردد؛ راه‌اندازی نرم‌افزار آنلاین نظارت بهداشتی می تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و مدیریت بهتر این مهم گردد.
این مقام مسول ضمن بیان این مطلب که با توجه به اهمیت نظارت بر فراورده های خام دامی در جهت حفظ سلامت و امنیت جامعه، استان یزد نیازمند راه اندازی این سامانه می باشد بیان داشت: این امر در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان قرار گرفته است و در آینده ای نزدیک این امر محقق خواهد شد.
وی گفت: در طول سال هزاران صورتجلسه و بازدید داریم و برای تمام آنها کاغذ زیادی مصرف می‌شود که با راه‌اندازی این سامانه به دنبال حذف کاغذ و صرفه‌جویی نیز هستیم.
نامبرده در زمینه نحوه اجرای این مهم گفت: اجرایی شدن این طرح با نصب نرم افزار و ارسال اطلاعات آنها از طریق گوشی تلفن همراه یا تبلت ممکن می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در ادامه افزود: شناسنامه دار شدن کلیه مراکز عرضه و در دسترس بودن کلیه اطلاعات آن ها از جمله سوابق اخطار، پلمپ و...‌ در هر زمان از مزایای مهم این طرح می باشد.
 فاتحی نیا گفت: در این سامانه همچنین امکان اعلام برنامه کاری جامع به بازرسان با استفاده از بارکد خوان و GPS  وجود دارد.
این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به قابلیت نصب این
  نرم افزار بر روی موبایل و یا تبلت امکان گزارش گیری در همه مکان ها و زمان ها وجود دارد و یک سامانه کارآمد محسوب می شود.


  • فایل پیوست :
  • کد خبر: ٢٥٧٦٨٠/
  • ١٠:١٦ - پنج شنبه ٢٩ آبان ١٣٩٩/
  • تعداد بازدید: 28

خروج